Jídlo jako prevence stáří

01.06.2011 13:03

Se vzrůstajícím věkem častěji přemýšlíme, jak oddálit a zpomalit stárnutí. Vedle péče o tělesný zevnějšek je důležité pečovat o vnitřní krásu. Zvýšenou péči bychom měli věnovat tomu uvnitř. Jedinou šancí, jak si udržet kousek mládí, je zabývat se svým tělem celkově. Prevence stárnutí vyžaduje komplexní přístup.  Některé východní medicíny, ať už je to čínská nebo ájurvédská vedou od narození člověka k chápání přirozených cyklů v životě i v přírodě a učí jejich zákonitému souznění. Životní etapy jsou přirozené a plynou, stejně jako roční období. Každá etapa vyžaduje určité změny v celkové péči o tělo. Stoupá důležitost tělesného cvičení, dýchání a správná volba jídla. Je přínosné do pravidelného režimu zařadit masáže a naučit se svému tělu alespoň dvakrát ročně odlehčit jemnou detoxikací.

Co se jídla týče, měli bychom dodržovat základní preventivní doporučení: méně solit,co nejvíce omezit bílý cukr, bílou mouku, uzeniny a prázdné kalorie. Jídlo musí být vyvážené, kvalitní a čerstvé. V jídelníčku by neměly chybět ryby, obiloviny, jako je pohanka, celozrnná rýže, Quita, proso, tofu, ovesné vločky, tofu, luštěniny, kvalitní za studena lisované oleje, mořské řasy a samozřejmě dostatek zeleniny a ovoce, oříšky a semínka. I speciální potraviny či doplňky mohou pozitivně ovlivnit celkový tělesný stav a trochu zmírnit intenzitu stárnutí. Jídelníček můžete obohatit o kvalitní zelený čaj, který působí jako antioxidant či kustovnici čínskou, z níž můžeme připravit čaj nebo ji přidat do obilných kaší a tepelně zpracovaných pokrmů, je totiž považována za plod věčného mládí. Stejně vhodná je aloe vera, která podporuje obranyschopnost, čistí organismus a omlazuje. Dalším osvědčeným potravinovým doplňkem je sladkovodní řasa Spirulina a produkty z rakytníku řešetlákového. Některé druhy ženšenů, například indický nebo sibiřský, vyživují, regenerují organismus, pomáhají snižovat stres a probouzejí energii. Se stresem je důležité bojovat a kompenzovat ho například cvičením a pravidelnou relaxací.

O vnitřní harmonii napovídá i energie, kterou člověk vyzařuje na povrch v podobě jakési aury. V případě, že vyhasíná, je důležité se znovu vzpamatovat a probudit ji k činnosti. Nenechte vyhasnout svůj vnitřní oheň. Pokud správně sálá, zastíní i případné nedostatky na fyzické kráse. Rozdmýchejte vnitřní plamen neustálými podněty, které si samu zvolíte. Život vyžaduje malé i velké cíle, tak je stavějte z hodně velkých kostek. Pokud se něco nepovede, nezoufejte a začněte budovat znovu. Vnitřní pohoda se odráží navenek. A jedině tak si vnitřní krása i v pokročilém věku prorazí cestu k zevnějšku.

Jana Altnerová, www.zmenazivotnihostylu.cz

Doporučuji znovu k přečtení  Cholesterolova lez.doc (40,5 kB)

 

Kontakt

www.jitka-joga.cz

jita.muller@seznam.cz

Jitka Müllerová
Bezručova 952
Frýdlant nad Ostravicí
739 11

603 393 789

IČ: 44746890

Vyhledávání

CVIČENÍM PROTI BOLESTI

v klidu domova můžete pravidelným cvičením podle instrukcí na www.seniorum.cz/videoserial-cviceni/barevne.html odstranit bolesti pohybového aparátu

 

Až budete mít pocit,

ŽE SE VÁM NECHCE, vzpomeňte si na toto video.

www.youtube.com/watch?v=McLeerGhnd4

 

Harmonická strava 

www.dr.frej.cz

Výstižné, stručné a zahrnující vše potřebné. Doporučuji k přečtení.

Harmonická strava.doc (36 kB)


 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode