Střed těla II. - Aktivní břicho

30.01.2013 11:35

Pokud  se chceme zdravě a bezbolestně hýbat, nestačí soustředit se jen na cvičení břišních svalů. Je potřeba břicho chápat jako celek a tak jej cvičit. Cvičení břišních svalů by mělo být vždy v souladu s aktivizací bránice a dna pánevního, což jsou svalové systémy ohraničující dutinu břišní svrchu a zespodu. Jde o to, aby všechny svaly na těle byly v rovnováze a pracovaly v koordinaci ke společnému cíli: stabilizaci trupu.

Pro podporu dobré funkce páteře je velmi důležité mít pevné a aktivní svaly břicha, které jsou v hloubce. Jedná se o sval příčný břišní, který jde přes celé břicho zleva doprava. Pokud jej chceme cvičit, stačí jen břicho zpevňovat, popř. lehce silou vytlačovat ven. Pozor, není to jeho uvolnění, kdy se břicho vyvalí ani vtažení pupíku dovnitř břicha a vytvoření „lavoru. Představujte si, že se při zpevnění břicha chtějí břišní svaly setkat u pupíku. Zkoordinujte tento cvik s dechem – výdechem břicho zpevňujete. Takto cvičit můžete několikrát denně, v jakékoliv poloze, při práci i odpočinku. Správnou funkci bránice podpoříte dýcháním, a to dýcháním břišním. Při cvičení nezadržujte dech, dýchejte klidně a pravidelně. Nádech začínejte v břiše, břicho se s nádechem rozvinuje do všech stran jako válec, tedy dopředu před pupík, do zad a do boku.

Do prostoru našeho centra také patří orgány uložené v břišní dutině. Břicho je zdrojem mnoha zdravotních problémů, i psychických. Často pociťujeme první příznaky blížící se choroby nejprve pobolíváním v pánevní oblasti. Některé enzymy, střevní pohyby a vylučování žaludeční kyseliny se mění psychickými vlivy, jako jsou silné emoce. Zlost a nenávist skrze sympatický nervový systém zabraňují činnosti žaludku a střev, zatímco úlek a tréma vedou k průjmu působením parasympatického nervového systému. Psychosociální zátěž a konflikty vnitřní i vnější se mohou „vrazit do žaludku“, který se pak stává dějištěm projevů duševních problémů. Břicho umístěné mezi hrudním košem a pánví je ve své vzpřímené pozici obnaženo tzv. dáno všanc svému okolí. Vpředu je chráněno dlouhými plochými svaly a vzadu páteří. Je centrem energie a pocitů tělesného vědomí.

Cviky na břicho.doc (314 kB)

Zdroj www.jogadnes.cz

 
 
 
 
 

Kontakt

www.jitka-joga.cz

jita.muller@seznam.cz

Jitka Müllerová
Bezručova 952
Frýdlant nad Ostravicí
739 11

603 393 789

IČ: 44746890

Vyhledávání

CVIČENÍM PROTI BOLESTI

v klidu domova můžete pravidelným cvičením podle instrukcí na www.seniorum.cz/videoserial-cviceni/barevne.html odstranit bolesti pohybového aparátu

 

Až budete mít pocit,

ŽE SE VÁM NECHCE, vzpomeňte si na toto video.

www.youtube.com/watch?v=McLeerGhnd4

 

Harmonická strava 

www.dr.frej.cz

Výstižné, stručné a zahrnující vše potřebné. Doporučuji k přečtení.

Harmonická strava.doc (36 kB)


 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode