Hormonální jógová terapie

13.12.2017 13:43

Před několika dny jsem absolvovala seminář Hormonální jógy. Naší instruktorkou byla Pavlína Zemanová z Kozlovic.

Naučily jsme se zahřívací cviky a vlastní sestavu, která trvá půl hodiny. Aby byla účinná, musí se cvičit minimálně třikrát týdně. Cvičební sestavu vytvořila pro ženy dnes již 90tiletá Brazilka Dinath Rodrigues. Později vypracovala i sestavu pro muže a pro diabetiky. Pozice, asány, vedení pozornosti, vedení dechu - nic nového. To všechno také cvičíme, jen bastrika ve své dynamice spojená s pohybem byla pro mě novinka. 

Cílem je harmonizace hormonálního systému. Výsledky pravidelného cvičení jsou často patrné již po měsíci. Jedná se o odstranění symptomů v souvislosti s nízkou hladinou estrogenu, což přináší lepší hospodaření s vitální energií, snížení únavy, zlepšení látkové a energetické výměny, revitalizace a omlazování organismu, harmonizace psychiky i harmonizace energetického systému těla. Pravidelné cvičení napomáhá k odstranění menstruačních problémů, umělém oplodnění, zadržování vody v těle, psychické labilitě i migrénách. Protože estrogen stojí za většinou problémů a symptomů menopauzy, působí tato terapie na žlázy s vnitřní sekrecí a pomáhá tak s odstraněním návalů, nočního pocení, psychické lability, zlepšuje se kvalita pleti, vlasů i nehtů. 

Sestava pro muže zvyšuje libido, kvalitu spermatu, intimního života, odstraňuje emocionální nestabilitu a deprese. Hormonální jógová terapie pro diabetiky účinkuje tak, že uvádí opět do aktivity slinivsku, játra, štítnou žlázu a hypofýzu, čímž harmonizuje hormonální systém a pomáhá udržovat hladinu krevního cukru.

V praxi cvičení vypadá tak, že se využívají všechny mocné techniky jógy a to v jejich součinnosti, působí zároveň. Jedná se o dynamické asány prováděné zároveň s bastrikou, dále se provádějí uzávěry neboli bandhy krční, břišní i kořenová. Pracuje se s pozorností do žláz s vnitřní sekrecí, říká se tomu  Tibetská technika vedení energie. Přesto není cvičení tak fyzicky náročné, jak by se zdálo. 

Jak začít? Nejlepší je absolvovat seminář s přímou žačkou paní Rodrigues. U nás v republice je jich poměrně dost. Nebo si můžete koupit knižku Hormonální Jóga pro ženy, jejíž autorkou je p. Rodriques, a cvičit.

Můj názor je takový, že metoda je to účinná a mohla by být pro vás inspirací k pravidelnému domácímu cvičení. 

Kontakt

www.jitka-joga.cz

jita.muller@seznam.cz

Jitka Müllerová
Bezručova 952
Frýdlant nad Ostravicí
739 11

603 393 789

IČ: 44746890

Vyhledávání

CVIČENÍM PROTI BOLESTI

v klidu domova můžete pravidelným cvičením podle instrukcí na www.seniorum.cz/videoserial-cviceni/barevne.html odstranit bolesti pohybového aparátu

 

Až budete mít pocit,

ŽE SE VÁM NECHCE, vzpomeňte si na toto video.

www.youtube.com/watch?v=McLeerGhnd4

 

Harmonická strava 

www.dr.frej.cz

Výstižné, stručné a zahrnující vše potřebné. Doporučuji k přečtení.

Harmonická strava.doc (36 kB)


 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode